Sanal gerçeklik, farklı alanlarda kullanılabilen özellikle de oyunlarda yaygınlaşan bir teknolojidir. Gerçekmiş gibi algılanan sanal bir ortam oluşturulur. Bu teknolojide nesneler üç boyutlu uzayda konumlandırılır ve kullanıcı hareket ettiğinde bu nesnelerin konumunda kullanıcının konumuna göre ortaya çıkan değişim sayesinde kullanıcının beyni bu ortamı gerçekmiş gibi algılar.
Amerikan Massachusetts Teknoloji Enstitüsü Sloan Yönetim Bilimleri Fakültesi’nden 8 öğrenci, bakımevlerinde yaşayan yaşlıların dışarıdaki dünyayı görsel olarak algılamalarını sağlayan bir sanal gerçeklik uygulaması geliştirdi.
Bakımevlerinde kalan yaşlılar toplumdan uzak bir hayat sürdükleri için üzülebiliyor ve depresyona girebiliyor. Geliştirilen Rendever adlı sanal gerçeklik uygulaması, bakımevlerinde yaşayan yaşlıların bilişsel olarak tedavi edilmesine yardımcı olabilir.
Rendever uygulamasında sanal gerçeklik gözlükleri takan kullanıcılar sanal ortamda çocuklarının evlerini ya da ilginç mekanları ziyaret edebiliyor, spor karşılaşmalarını izleyebiliyor ya da yakınlarının düğününe katılabiliyor. Sanal gerçeklik gözlüklerinin senkronize çalışabilmesi sayesinde kullanıcılar ziyaret ettikleri sanal ortamları birlikte tecrübe edebiliyor.
Uygulama ayrıca hatıra tedavisi olarak isimlendirilen farklı bir özelliğe daha sahip. Bu özellik sayesinde yaşlıların hatıralarıyla çağrışım kurmalarına yardımcı olacak bir anıya ait fotoğraflar, sesler, müzikler kullanılarak mutlu anılarını sanal olarak tekrar yaşamaları sağlanabiliyor.