Çizime yeni başlayan biri için insan figürüne baktığında karşılaştığı en büyük sorun nereden başlayacağını bilememesidir. Görülecek çok şey olduğu düşüncesi kafa karışıklığına yol açar. Sanatçılar genellikle önce figirün şeklini en basit formuyla görselleştirmeye çalışırlar; figürü neredeyse geometrik karakteriyle görmeye çalışırlar.
Aşağıda gördüğünüz örnekte, sırt kalçalara ulaştığı noktaya kadar neredeyse üçgen şeklindedir. Perspektif kurallarına uygun olarak kısaltılan kollar ise basit, yumuşak hatlı ve silindir benzeri şekildedir. Baş, kareyi andıran bir yumurta şeklindedir. Bir sanatçı figürde bu ana şekilleri görebiliyorsa, işi büyük oranda kavramış demektir.
Temel şekil ve alanlar önce taslak ( kroki ) şeklinde çizilir. Bu işleme ana şekillerin kaba taslak çizilmesi denir. İkinci çizimde şekiller biraz daha ayrıntılı olmakla birlikte basitliğini hala koruyor. Çizgiler ince ve yumuşak olduğu için değişiklikler kolayca yapılabiliyor. Profesyonel sanatçılar bu aşamada gerçekten çok çalışırlar; doğru şekli çizebilmek için sürekli düzeltme yaparlar.
Bir çizime nihai görüntüsünü ton verir. İkinci çizimde büyük alanlara açık bir ton uygulanmıştı. Nihai çizimde en koyu tonlar en önce uygulanır. En açık ve en koyu tonlar uygulandıktan sonra, bu iki uç arasındaki ton çeşitliğinin nasıl çizileceği konusunda nihai karar verilir. Genellikle bir çizimi tamamlamak için iki veya üç ton yeterlidir.
Bir figürü her zaman bir bütün olarak görebilmek zordur. Bu noktada önemli olan belirli bir alana gereğinden çok yoğunlaşmamaktır. Figür çizimi konusunda yetkinleşmek istiyorsanız, figürdeki her kısmı birkaç hafta veya ay boyunca giderek daha ayrıntılı şekilde çizmeye çalışın. Aynı kısımları ısrarla tekrar tekrar çizerseniz, gövdenin başka kısımlarında ilerleme kaydedemeden sadece çalıştığınız kısımları geliştirirsiniz ve tekniğiniz zayıflar.